ESF finansētais projekts "Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide" Nr. 2010/0330/1DP/1.2.2.4.1/10/IPIA/VIAA/001, 4 aktivitāte.
Projekts tiek realizēts ESF apakšaktivitātes 1.2.2.4.1. "Iekļaujošas izglītības un sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveide, nepieciešamā personāla sagatavošana, nodrošināšana un kompetences paaugstināšana" ietvaros.
Projekta īstenotājs: Valsts izglītības satura centrs (turpmāk VISC), vadītājs Guntis Vasiļevskis, projekta vadītāja p.i. Mudīte Reigase.
Projekta 4. aktivitātes īstenotājs: Latvijas Universitāte.
Projekta 4. aktivitātes īstenošanas laiks: 2011.gada 20.jūnijs - 2013.gada 30.septembris.
Projekta 4. aktivitātes finansējuma apmērs: 103 972 Ls. Projekta 4. aktivitātes vadības kontaktpersonas:



Projekta 4. aktivitātes īstenotājs: Latvijas Universitāte.
Projekta 4. aktivitātes īstenošanas laiks: 2011.gada 20.jūnijs - 2013.gada 30.septembris.
Projekta 4. aktivitātes finansējuma apmērs: 103 972 Ls. Projekta 4. aktivitātes vadības kontaktpersonas:
- projekta zinātniskā vadītāja: Malgožata Raščevska. tel. 29910681, e-pasts malgozata.rascevska@lu.lv
- projekta zinātniskā asistente: Galina Kaņējeva, tel.29100993, e-pasts: galina.kanejeva@lu.lv
- projekta darba apakšgrupu vadītāji: Malgožata Raščevska, Baiba Martinsone, Ilze Damberga, Inga Skreitule-Pikše, Ingūna Grišķēvica, Aleksandrs Koļesovs, Ieva Bite. Pavisam projektā jau strādā 36 darbinieki.
- izveidot speciālās izglītības laboratorijas un nodrošināt to darbību Latvijas augstskolās, kurās ir pieredze speciālās izglītības jautājumu zinātniskā izpētē un pedagogu sagatavošanā, lai nodrošinātu projekta rezultātu zinātnisko pamatotību;
- pilnveidot izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem attīstības, spēju un veselības stāvokļa vienotu novērtēšanas metodiku un tās izmantošanu pedagoģiski medicīnisko komisiju darbā;
- paaugstināt pedagoģiski medicīnisko komisiju darbinieku un izglītības iestāžu pedagogu, kuri strādā ar izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem, profesionālo kapacitāti;
- izveidot republikas pilsētās iekļaujošas izglītības atbalsta centrus, lai nodrošinātu konsultatīvu atbalstu novadu pedagoģiski medicīniskām komisijām un logopēda, psihologa un speciālā pedagoga atbalstu izglītības iestādēm un veicinātu iekļaujošas izglītības vides veidošanu;
- izstrādāt mācību līdzekļus izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, un metodiskos materiālus pedagogiem;
- paaugstināt sabiedrības izpratni par iekļaujošas izglītības nozīmi.
- Piecu pētniecības projektu izstrāde: psiholoģisko mērījumu instrumentu WISC-IV, ABAS-II, CBC validācija klīniskās grupās un LMST-I un DIBELS standartizācija un validizācija Latvijas skolēnu izlasē.
- WISC-IV, ABAS-II, CBC testu validācija 3 klīniskās grupās (bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, bērniem ar mācīšanās grūtībām/traucējumiem, bērniem ar AHDH), atbilstoši izstrādātajam projektam, un rezultātu apkopojums šo testu interpretācijas rokasgrāmatās;
- Agrīnas lasītprasmes novērtēšanas metodes - DIBELS standartizācija un validizācija Latvijā longitudināla pētījuma ietvaros skolēnam vecumā no 6 līdz 9 gadi.
- Latviešu valodas un Matemātikas sasnieguma testu (LMST-I) normu paplašināšana un validizācija vecuma grupās no 6 līdz 12 gadiem un rokasgrāmatas izstrāde.
- WISC-IV, ABAS-II, Ahenbaha CBC, DIBELS, LMST-I testu lietošanas mācību kursu programmu un kursu materiālu izstrāde.
- WISC-IV, ABAS-II, Ahenbaha CBC, DIBELS, LMST-I testu mācību kursu realizācija 50 izglītības un klīniskajiem psihologiem, ieskaitot supervīziju testa lietošanā un rezultātu interpretācijā;
- Visu testu (WISC-IV, ABAS-II, CBC, LMST-II, DIBELS) validācijas pētījumu rezultātu 5 zinātnisko rakstu sagatavošana un iesniegšana publicēšanai starptautiski recenzējamos izdevumos.